SZC logo

Soproni Szakképzési Centrum

OM kód: 203051 | 9300 Csorna, Soproni út 97.

Intézmény logo

Soproni SZC Hunyadi János Technikum

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA
Széchenyi 2020

Galéria

Összes képgaléria

Hunyadis oktatók Görögországban

2022. október 11.|Márk Ildikó
  1. szeptemberében iskolánkból 6 oktató vett részt Erasmus + szervezésű görögországi tanulmányi úton. A csoport bázisa Platamonas kisvárosban volt. A másfél hét során megismerkedtünk a görög oktatási rendszer alapjaival, a szakmai oktatás sajátosságaival. A külföldi diákok szakmai gyakorlatát az Olympos Education elnevezésű cég koordinálja, emellett náluk autószerelő, fodrász és informatikus tanulók közvetlenül is gyakorlatozhatnak.

Szakmai program keretében tekintettünk meg egy feta üzemet, egy kiwi hűtőházat és bemutatták az Olympos Education napi tevékenységét is. Ezen cégek napi működését láthattuk. A bemutatáskor különös hangsúlyt fektettek arra, hogy láttassák oktatási tevékenységüket.

A szakmai programon kívül lehetőségünk nyílt Görögország természeti csodáiból egy csipetnyit megtekinteni. Elsőként a Meteoráknál voltunk, ahol az egyik kolostort látogattuk meg.

Másnap „Litochoro” –ba, a kőfaluba, vagy másnéven halott faluba mentünk, itt éltek a régi platamonasi emberek, majd leköltöztek a tenger partjára. Litochoro-t újra kezdik felfedezni, és a gyönyörű kilátással rendelkező házakat újra felvásárolják, éttermeket nyitnak. Késő déután pedig körbejárhattuk a platamonasi várat, mely a középkor folyamán a régió stratégiai pontja volt.

Az utazás csúcspontja – véleményem szerint- Skiathos szigete volt. Itt forgatták a MammaMia c. filmet, azóta méltán lett a sziget turistaparadicsom. Úgy gondolom, a képek magukért beszélnek.

Utolsó kirándulásként délelőtt az Olympos hegységben néztük meg Zeusz és Héra kádját, melyek a természet csodálatos munkáját dicsérik. Délután gyors látogatást tettünk a fővárosba – Thessalonikibe, ahol a város nevezetességeit városnéző buszról csodáltuk meg.

Az ógörög isteneket Szalay Balázs tanár úr a 9-es történelem könyvvel próbálta előcsalogatni.

A Csorna-Platamonas és Platamonas-Csorna utat busszal tettük meg. A kétszer kb. 20 órás út megterhelő volt, de az élmény minden órát megért.

Partnereink

SZC logo

Soproni Szakképzési Centrum

Soproni SZC Hunyadi János Technikum

9300 Csorna, Soproni út 97.